About Me

.


me and sayang.... ;)

Daisypath Anniversary tickers

ma baby...;)

Lilypie Maternity tickers

cik ter...

Aktiviti petang Jumaat...  

Posted by: Sue Rosli

Hari Khamis... macam hari-hari biase laa..boring...tetiap petang layan tenet jer...teringin plak nak buat kuih raye.. hmm..sembang-sembang ng adik aku.. buat kuih yg senang sudah.. petang tu jugak kami keluar g beli barang nak buat kuih rayer... abes dekat RM60 jugak laa... time tu cakap kat adik.. ''kalau tak sedap..rugiiiiii je..'' ... heheh . balik tu dengan semangat berkobar-kobar nak buat kue.. tapi hampehhhhh... malas jugak...

Last-last..petang Jumaat yg indah jugak start buat.. heheh,,, hasilnyaa... agak cemerlang laa...

Petang tu aku buat cornflakes madu... aku di bantu adik aku yg last tu... slow sgt wat keje.. ekekekke....
senang je nak buat.. bahan-bahan nak buat:

- sekotak cornflake yang percuma 50gm...(ada resepi kat belakang kotak..hehehe)

-mentega.. aku guna 250gm

-gula...satu cawan teh..<-- cawannnn.... bukan sudu taw.!!

-madu...10 sudu besar....



gerun kan...tgk cam manesss jerr... hehhehe

cara-cara nak buat plak...

aku cairkan mentega tadi...pastu dengan gulaa... kacau sampai larut...pastu masuk madu... agak2 dah pekat..tutup api... tadi masa gaul tu api kena la kecik.. nanti kering plakk..hanguss nanti...

dah tutup api tu... tgu kejap bg sejuk tapi jgn terlalu lama sangat nanti gula tu beku plak...
agak2 dah sejuk gaul dengan cornflake tadi...bila dah sebati...masukkan cornflake tu dlm cup.. suka ati la cup corak ape or kaler ape.. asal happy sudah... pastu kalau nak bg lawa letak la coloured rice ker..manik2 ker.. suke ati ampaa!!... pastu bg dia sejuk n gula tu beku..(jgn masuk lam peti ais plak...) agak2 dalam 10 minit tu..simpan dlm bekas kedap udara... nanti masuk angin plakk...

oke ye puan2... hehehe..selamat mencuba..!! ( tak sedap jgn marah aku.... aku pun ikut buku resepi.. aku buat sedap ..) ehehhehe...

This entry was posted on 10:38 AM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment


Extended Network Banners Related Posts with Thumbnails

meh sembang kat sini...;)


ShoutMix chat widget