About Me

.


me and sayang.... ;)

Daisypath Anniversary tickers

ma baby...;)

Lilypie Maternity tickers

cik ter...

 

Posted by: Sue Rosli

Apa anda rasa bila orang yang kita sayang sangat tak jujur dengan kita??

ni yang aku tgh pikir skang ni..kalau la bende ni jadi kat aku... ape aku nak buat yerrkk...?? dalam hati ni tak payah cakap laa...dah hancur..punah harapan dan kadang-kadang rasa macam nak balas jer balik ape yang dia dah buat kat kitaa... tapi kita...yang selalu jadi yang kebanyakkan perempuan dan aku sendiri, mewakili hati seorang perempuan... ape yang kita boleh buat..ialah BERSABAR.. tapi sampai bila? ????

tetiba kuar lagu ramlah ram plak...(ku kunci cintamu...didalam hati muu...)..hehehe

ok..cite balik... aku ada satu KES nak cerita kat sini....bende ni jadi kat kawan aku tapi terasa sgt bila dia cite kat aku..sendiri dapat rasa tapi pengalaman tu takde la sampai seteruk yang dia rasa...kesian kat dia,adik2 dia dan terutama mak dia...

cerita camni...

ada sebuah keluarga..hidup bahagia hampir 26thn...(menurut kata dia)... sepasang suami isteri ni dikurniakan 3 orang anak perempuan.. masing -masing dah besar dah anak2 dia ni..dah boleh kawen pon..hehehe...(macam family aku plakk....tapi bukann...)

sepanjang hidup mereka...aman bahagia takde masalah pun...dan tahun 2009 menyaksikan segala tragedi yang tak seronok bagi keluarga mereka dimana ayah mereka sudah seperti bosan dengan mereka...( tak pasti plak sebab ape..).. rasenye la bosan..aku belasah je niii..nak bagi sedap ayat..hehhehe...

kawan aku sorang ni pakar dalam komputer...adik2 dia pun sama tapi tak pakar sangat la macam dia...(kata dia).. satu hari... pada bulan 8 tahun 2008.. ayah mereka naik pangkat dan otometik..gaji pun naik lahh.. dan bila gaji dan naik... maka ayah mereka beli la sebijik kereta keluaran terbaru malaysia... proton kot..aku pun tak pasti kereta ape.. sebab selama ni..keluarga mereka hanya menggunakan kereta import keluaran jepun edisi lama... tak tau aku kereta ape..tapi buruk laa..(kata dia lagi)...

dan sejak dari itu..sikap ayah mereka seperti KERA DAPAT BUNGA..! (betul ker pepatah ni).. sebab sejak ada kereta baru..tak penah dia nak lekat kat rumah...tiap-tiap minggu asyik keluar jerr.. dan sejak itu jugak lah... hubungan ibu dan ayah mereka sudah tidak semesreee petronas.. hehehe.. maksud aku.. tak bahgia laaa... asyik nak bergaduhhh jer... bila anak nak pinjam kereta..tak bagi..takut eksiden laa..langgar tiang laa...macam2 alasan supaya anak dia tak bawak kereta baru tu...

dan perkara sebegini berterusan la sehingga sekarang... sikap ayah mereka semakin lama semakin menjadi2..sampai kadang2 tak balik rumah... kawan aku sorang ni pada mulanya..begitu susah ati dengan sikap ayah mereka.. lagi-lagi melihat ibu mereka yang semakin hari semakin murung... sudahla hal keluarga tak ambil peduli... bercakap tanya kabar anak2 pun tidak... asal balik kerja jer.. mengadap depan komputer..berchatting dan berblog...(macam aku..heheheh)..

kawan aku ni ade la jugak ceritaa... duit belanje rumah sejak dah naik gaji ni lansung tak bagi... asal mintak jer..takde duit... alasan ayah dia bagi.. nak bayar rumah , kerata baru lagi.. bil kad kredit lagi..bil itu ini dan macam2 alasan... dan pada saat itu la..kawan aku dan adik beradik serta ibu mereka mengesyaki sesuatu yang ganjil dr makhluk asing... huhu.... mereka mula siasat ala2 james bond gitu... dan hasilnyaa...tak pasti lak aku.. heheh...lek laaa... aku ceritaa... heheh

rehat jap..minum airr...

sambung.. pada suatu hari.. kawan aku ni pegi cek beg kerja ayah diaa.. jumpa macam2 la dokumen kerja..dia kata dia pun tak paham kerja yang ayah dia buat... pastu dia cek lagi dan lagi sampai dia puas hati.. dan terjumpa sim pack baru.. num maxis sebab sebelum ni ayah dia pakai celcom... maka disini... makna kata ayah dia ada 2 henpon yg selama ni diorang sendiri tak tahu.. hahaha... ape lagi..mula pemikirian masing2 meliar kearah negatif... ' mesti ayah ade girlfren lain!!' kata adik dia yang tgh nak amek spm.. dan tak semena2..semua bersetuju dengan kenyataan adik dia... tapi... tak baik tuduh tanpa bukti.. dia pun cek2 dan makan masa hampir berbulan2 lamanya...

dan pada bulan 7 lepas..dia dah syak..mmg ayah dia ada hubungan sulit diluar..jeng jengggg... best ni..gosipp.. heheh.. dia cerita kat aku.. sejak dari bulan 7 tu.. tiap2 malam ayah dia keluar duduk depan rumah sambil bercakap dalam telefon.. sangat lembut dan romantik... hairan..takkan cakap hal kerja time2 tgh mlm ni..nada lembut plak tuu.. ni mesti ada ape2.. dia pikir cenggitu... esok nye plak.. sewaktu ayah dia sedang syok2 berchatting dan berblog... dia terpandang ada satu gambar perempuan dengan ayahnye sedang berpelukan... maka..dia amat terkejut dengan perbuatan ayahnye itu...

dia yang rabun2 ayam sebenarnya 50-50 nak syak ayah dia dlm gambar tu.. sebab dia kata..tak mungkin ayah dia sanggup buat camtu sedangkan dekat rumah ni ayah dia kuat sembahyang dan selalu pergi semayang kat masjid...selalu nasihat anak2 supaya sembahyang 5 waktu dan sebagainya berkaitan agama... dia pun pergi merepot kepada adik2 serta ibu dia.. dan ibu dia trus buat muka sedih...ye laa..hati perempuan..termasuk la adik2 dia.. aku dengar pun aku sedih dan sakit hati... dalam otak aku.. kalau betul la tu ayah dia.. memang MUNAFIK.. depan anak2 elok sungguh pakai kopiah pergi masjid tapi belakang.. wallahualamm....

dan kawan aku seko ni mula memikirkan sesuatu yang advance... dengan kepakaran yang dia ada.. dia hack komputer bapak dia tu supaya dapat masuk dlm email dan blog bapak dia..

dan...

kejayaan yang patut dipuji... dia berjayaa... dan hasilnyaa...ya Allahh... sungguh tak sangka dia dan ibu serta adik2nya... benar ape yang dia ternampak haritu... email berbau lucah antara bapak dia dan betina tu..gambar mereka berdua diabadikan didalam blog serta berbagai2 lagi aksi yang...nauzubillahhh!!! aku nak cerita pun tak sanggup..tapi nak cerita jugak....!
mmg tak disangka wahai kawan2 ku sekalian... ape yg diceritakan olehnyer kat aku..mmg aku yg terasa begitu perit ape yg dia rasa.... apatah lagi hati seorang isteri iaitu ibu dia... sedih dan sedih serta sedih sepanjang zaman..itulah yg dia cerita aku... mak dia hanya berdiam diri dan nak tgu sampai bila perkara ni akan berterusan ..(kalau aku takk..terus serangg).. tapi betul.mak dia seorang yg sangat sabar...tu yg aku kenal ... kawan aku yg seko ni.. mulut dah la capoiiii.. menyumpah seranah bapak dia depan aku.. ade ke patut?? hmmm..patut ker...?? iskhh tak tau la aku....kesian aku dengan diorg... skang aku taktau ape dah jadi dengan keluarga diorg...tak dapat info lagi..nanti aku tanyaaa.. heheheh...

dan sebagai penutup cerita tergantung aku ni...

apa salah mereka...?? hidup bahagia setelah 26 thn.... hanya kerana rezeki yang Allah beri sudah begini perangai seorang lelaki yang bergelar ayah... Riak,takbur...lupa diri dan sebaginyaa...Nauzubillahh....Wallahualam...

kepada kawan2...jangan la kita riak dan takbur dengan ape yang Allah dah kurniakan dekat kita,, bersyukur dan gunalah sebaik yng boleh dengan apa yg telah diberi olehNya,.. Hidup kat dunia ni cuma semntara..esok lusa kalau Allah tarik balik nikmat yg Allah bagi tu...Wallahualam..

This entry was posted on 9:49 AM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment


Extended Network Banners Related Posts with Thumbnails

meh sembang kat sini...;)


ShoutMix chat widget