About Me

My photo
24th,single,ipoh perak

.


me and sayang.... ;)

Daisypath Anniversary tickers

ma baby...;)

Lilypie Maternity tickers

cik ter...

kisah sue,abah dan sue sue...(susu)  

Posted by: Sue Rosli

hahahaha.. arini lagi sekali aku melawat photo album aku dlm laptop nie... lagi sekali la aku nak crita yg aku tgh dilanda kesengalan yg kritikal sekarang ni... hmm..tu arr.. dah keje..g brenti...dah brenti nak kerja plak.. jadi kerja plak nak keje g carik keje len... huh!!

berbalik pada tajuk...

aku teringat kisah aku mase abes SPM dulu.. punya la boring kat umah tatau nak wat ape.. pastu mayb abah aku pun rase semak je mata die tgk aku terbongkang mengangkang depan tv tgk tv tanpa rase ingin mencari kerja kat gerik tu.. dia pon senyap2 g daftar aku join PKSN yakni nama panjangnye.. Program Khidmat Sosial Negara... ni khas untuk rremaja yg suke bersosial cam haku.. wakakaka... salah..salah... Program ni cam PLKN la jugak tapi bezanya masa je.. PLKN biasa 3 bulan.. tp PKSN 2 minggu jer...dan aku rase bertuah sbb batch aku adalah batch yg terakhir ade PKSN.. sbb nex yearnye pulak dah jadi PLKN... konsep nye same... ala-ala ketenteraan la jugak.. haaa... nak taknak dah abah aku daftar nama aku..aku terpaksa jugak pergi... sambil bawak beg AF kuar rumah diiringin hilai tawa adik2n mak aku... ciss....

dalam mase 2 minggu tu macam2 aktiviti la buat sampai lebam2 mata aku ni tak cukup tido... kene rendam dlm kolam ikan toksah cite arr...yeww..mmg kejam sungguh program tu..nak termuntah aku kalau crita balik... wekkk..wekkkkk!!! skip la crita tu.. yang aku nak crita ni...3 hari terakhir program tu..selepas balik dari program anak angkat kat kuala nerang.. trus sambung aktiviti mendaki gunung plak... perghh!! first time aku nak naik gunung ni..aku duk bayangkan camne la nanti bile dah sampai kat atas..mesti mati sebab kekurangan tenaga...!! arrghhh..ngada2 la plak...

untuk pengetahuan kowang.. abah aku ni kire ade dicontact jugak oleh trainer2 yg bengong2 sume tu sbb abah aku ni kire orang gunung jugak le... so, aku duk berharap sangat la kalau abah aku g jugak aku leh bg alasan kat abah aku kata aku tak larat naik so aku leh diketepikan untuk join hiking tu..

perghh..upenye tidak.. abah aku bersekongkol ngan diorang memaksa aku naik jugak gunung tu.. haaa..nak taknak..kene la naik jugak..

di lokasi berkumpul...

aku tgk abah aku tersengeh2 kat ujung tu.. tu nak gelakkan aku arr tu sbb aku tak penah join aktiviti2 cenggini b4 ni... hmm..suke ati abah la..kalau akak jatuh luke pengsan berdarah..abah tanggung or dukung la akak sampai kat puncak..wakakakakak.!!!
kiteorang pun berjalan la dalam group untuk ke kaki gunung...abah aku follow group aku... konon nak jage aku.. hehehehe.... blom pon sampai kaki gunung..aku dah mengah bagai nak pengsan,pitam,migrain,senggugut,sakit jantung,darah tinggi dan sebagainye...mengahhh weiii!!! abah aku gelakkan aku lagii...takpe...takpe....!! dari pagi aku berjalan...sampai la kul 7petang baru sampai kat puncak... mase dalam perjalanan tu tak payah cite la...bayangkan sendiri jer camne perangai kiteorg masing2 yg takde xprience mendaki gunung ni.. air berbotol2...peluh lagi banyak dari air yg kiteorg bekal.. yg bertudung dah tertanggal tudung..yg berbaju (lelaki) dah tertanggal baju... nasib bek takde sape tanggal suar.. ahahahah.... pacat ulat bulu takyah cite arrr... kering tekak aku...tercabot peti suara aku menjerit tgk menatang gedik2 tu... huhh!!! meremang sudah bulu2 tengkok n tiak aku ni bile menaip kisah ni.... geli..gelii!!!

kat puncak..!!

perghh!! dari pagi sampai le maghrib ni mendaki.. mmg betul tekaan aku ..aku hampir mati kekeringan tenaga..!! abah aku steady jer... patut org tua arr semput.. ni tak..orang mude yang semput.. terbalik plak... kat atas puncak tu punya la sejuk.. aku dah la takde bawak baju sejuk.. sebab mase mendaki aku cume pakai t-shirt je... menggigil2 badan aku..tu arrr.. takde preparation awal...men redahhh jer... pastu abah aku pun wat kejutan kat aku.. haaa.. die bawak baju sejuk spare khas untuk aku... dan yg paling best... die hadiahkan aku susu coklat dutch lady kegemaran aku..!! pergh..dalam masa kurang satu minit aku leh abeskan sebotol tu..rindu weii..2 minggu tak minum susu coklat.. trima kasih abah.>!!!!

hahaha... mule arr terasa nak tayang kat orang....

'kawan2..abah saye ikut saye naik gunung ngan saye.... jangan jeless..abah korang takde...!!'.. haahhaah

thanks to abah!!!
ni pic ngan group aku... tgk la muke aku... buruk gile tak mandi satu ari... hahaha

ni la abah aku... hehehehe..thanks abah!!

aku yang mati seketika..cover tido untuk 2 minggu.. huhuhuhu



This entry was posted on 10:25 PM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

1 comments

tetiba teringat PKSN jugak..ehe..best kan

Post a Comment


Extended Network Banners Related Posts with Thumbnails

meh sembang kat sini...;)


ShoutMix chat widget